Saturday, November 1, 2008

وحشتنى


مش عارفة ليه فجأة حسيت ان الجامعة وحشتنى اوى


وحشتنى ايامها


وحشتنى المدرجات


والدكاترة


وحشتنى مظاهرات الاخوان


ورخامة اتحاد الطلاب اللى انا كنت منهم


وحشتنى الكافتيريا


وحشتنى الندوات الثقافية


وحشونى زميلاتى فى الكلية


وحشتنى رعاية الشباب


وشئون الطلبة


وحشتنى حفلات المسجد


ومهرجانات الجامعة


وحشتنى حديقة هندسة ( اللى كنت لما اتخنق اروح اقعد فيها لوحدى )


وبصراحة اكتر حاجة مفتقداها


مكتبة الكلية وكتب علم النفس والتنمية البشرية اللى كنت بقرأ فيها


وحشنى الادب والشعر ورابعة العدوية


والبوصيرى ومدائحه النبوية


وحشتنى كل حاجة فى الجامعة


صحيح كنت بنتظر اليوم اللى اتخرج فيه


لكن لكل فترة من حياتنا طعم مختلف


وحياة الجامعة ليها طعم بجد صعب يتنسى



4 comments:

JustMe said...

ربنا مايعودها ايام يارب ياساتر عليها مع انها لسه مخلصتش بس بتمنى من كل قلبى والله انها تخلص وماترجع ابدا(فاشل)

يارب ايام الثانوى هى الى ترجع نبقى اصغر ونختار كليه تانيه ندعى عليها غير الكليه الى احنا فيها

Anonymous said...

عند حضرتك حق

وحشتنى برده ايام الحضانه

:d

.......

ربنا يوفق حضرتك لما فيه الخير ياارب

SemSem said...

فعلا الواحد مش بيحس بحلاوة ايام الجامعه الا لما بيطلع منها
ودا طابع انسانى عند الاغلبية
مش بنحس بالحاجه الا لما بنفقدها
بشكرك انك فكرتينى باجمل ايام عمرى فى جامعتى
تحياتى

Ghada , Rofayda said...

عارفة احنا كنا لسه في الجامه
كنا ماشيين زي ميكون حد تايه من اهله ورجعلهم
او متغرب وورجع بلده
فكرتينا بأيام جميييييله

تحيااااااااتي

دمت بحب.....