Thursday, December 6, 2007

عذرا لكم


عذرا لكم

بشار بن برد

ابو العتاهية

المتنبى

ابو نواس

عذرا لكم

لقد مللت حديثكم

وافتقدت كثيرا حديث المدونات

اسمحوا لى ان اترككم برهة من الزمن حنى اتصفح مدونتى الغالية التى هى اصبحت بمثابة بيتى الثانى



اختى فى الله رابعة العدوية

احبكِ كثيرا ولكننى ايضا من حقى ان اروح عن نفسى قليلا

عذرا لكى ساتركك ساعة واحدة وسأعود اليكى مرة اخرى



المتنبى شاعر العروبة

حقا لقد تعلمت منك الكثير

ولكننى ايضا تعلمت من زميلاتى وزملائى المدونون الكثير والكثير

عذرا لكم جميعا

كل شعراء العصر العباسى

سأرجع لكم بعد قليل



*ادعوووووووووووووووووولى

بالله عليكم لقد اقترب وقت الامتحان

الذى يكرم فيه المرء او يهان

اللهم اكرمنى ولا تهنى

وزدنى ولا تنقصنى

7 comments:

khobayb said...

أعانكم الله
شدي حيلك في الامتحانات ، وإن شاء الله صحبة المتنبي وأبي العتاهية ليست مملة على الإطلاق

Marwa Friday said...

..أعانك الله واعانني ..آمين يارب العالمين
هو ابو العتاهية والناس دي مش مملة زي تي إس إليوت و تينيسي وليامز وماري شيللي و..و..! ربنا يعينك يا سكرة ..:) عذرا عذرا ..نفسي اشوفك واتكلم معاكي ربنا يسهل :-)..يارب نجيب تقديرات حلوة :) صباح الورد

فزلوكة said...

بذرة أملنا
فى حد فى الدنيا يزهق من المتنبى!!!!؟
لكن كويس عشان تنورينا على المدونة
ربنا يوفقك إن شاء الله فى إمتحاناتك
ومتنسيش تدعيلنا معاكى كده فى النص
أصل أنا لسه مدركة مؤخرا إن أنا وراية إمتحانات جااااااااااااامعة
زهراء

بذرة امل said...

د / خبيب
ربنا يكرمك يا دكتور انا شاءالله نشد حيلنا
مروتى
اعانكى الله
وان شاء الله تجيبى جيد جدا
مش صعبة اوى صدقينى بس
ربنا يقوينا جميعا
ويقويكى على مارى شيللى .....هو ميين الاخ ده بقى ؟
يابنتى وحشتينى وعايزة اكلمك
ان شاء اله قريب انا عارفة انى نادلة
_
فزلوكة
ربنا يوفقك يارب يا زهراء على فكرة انا نفسى اتعرف عليكى اكتر وعايزة اشوفك
_________
كلمة للجميع
انا ياجماعة ما زهقتش من المتنبى نفسه اصلى بدرس قصة حياه كل واحد من دول وكل واحد من دول قصته طويلة
من العراق الى الشام الى مصر الى العراف مرة اخرى حاجة كدة تلغبط

Unknown said...

السلام عليكم

ربنا يوفقك ياااااااااااااااجميل ويكرمك

مستنياكي في مدونتي الجديدة على بلوجر

أختك

نور

العسكري عتريس said...

هههههههههههههه

ربنا يعينك على التنبي اللي عندكم

علشان احنا اتعقدنا من المتنبي اللي عندنا وربنا يسترها وننجح السنة دي

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

من زماااااااااان مزورتش المدونه
يااااااااااااااااه كل دي مواضيع

ربنا يعين حضرتك على الإمتحنات
وانا كنت جااااي أقول

كل عام وحضرتك بخير بمناسبة عيد الاضحى
واتمنى زيارة مدونتي

:)