Wednesday, August 29, 2007

سامحينى ............ يا ست الحبايب

شىء محير جدا انك تختار اول موضوع تكتب عنه فى مدونتك
بس انا عندى مواضيع كتير اوى عايزة اعبر عنها.
اول موضوع حسيت انى ما بتكلمشى فيه مع حد وموضوع شاغلنى جدا .
هى امى اغلى ما عندى
احساسى بتقصيرى تجاهها دايما ملازمنى دايما حاسة انها بتدينى كتير اوى وانا مش قادرة اديها اى حاجة
بفكر فى حاجات كتير اوى لكن ليه مساحة تفكيرى عن ازاى اسعدها وازاى احسسها انى انا جنبها ومعاها مساحة قليلة جدا
على الرغم انها بتفكر فيها تقريبا تلت اربع اليوم او تقريبا كله
هل دى انانية منى ولا ايه بالظبط . ليه هى حياتها كلها تضحية من اجلى ومن اجل اخواتى وانا تقريبا ما ضحتيش بشىء عشان اسعدها
اسئلة كتير بفكر فيها
بتخلينى فى النهاية عايزة اروحلها وابوس ايديها واقولها سا محينى
بس هل ده كفاية ؟؟؟؟؟؟؟
اعتقد لا ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

3 comments:

khobayb said...

أحيانا ..
عندما تكون النعمة متواجدة باستمرار ، نعتقد أنها شئ مسلم به (بتشديد اللام)
وأننا سوف لن نفقدها أبدا
فننسى كيف نؤدي شكرها
---
أمهاتنا فطرن على حبنا ورحمتنا
حياتهن لأجلنا وحسب
لا لشئ آخر
لذلك كانت الأم أحق الناس بحسن صحبة المرء
---
إذا كنت تبر صديقك أكثر من برك بأمك
فاعلم أنك على خطأ

بذرة امل said...

فعلا كلام حضرتك مظبوط
احنا ربنا اعطانا نعم كثيرة منها نعم عامةونعم خاصة ا
النعم العامة زى الهوا والماء والام والاب والاخوات تقريبا عند معظم الناس عشان كدة ما بنقدرش النعم الا لما بنفتقدها

العسكري عتريس said...

اللي كاتب المقال ده شخص حسي .. ده حتى ما فيش سطر الا وفيه كلمة " حسيت - إحساسي - حاسة "

فعلا الأم دي هيه كل حاجة واحنا مقصرين معاها جدا